Til kassen
Totalt: 0

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Norsk nettbutikk | Rask levering fra Norge | Frakt kr 49,- & Gratis over kr 1000,-

Kundeservice & informasjon

Kontakt oss

E-post (Svarer normalt innen 24 timer)
Send oss en e-post

Ofte stilte spørsmål

Frakt og levering

Hvilken fraktleverandør bruker dere? Vi sender alle ordre med Posten.
Hvor mye koster frakt?

Alle ordre over 1000,- sendes fraktfritt, ordre under 1000,- har en fast fraktpris på 49,- 

Det er også mulig å velge å få pakken sendt som Pakke-til-hentested, da vil prisen bli beregnet etter leveringsadressen.

Når kan jeg forvente og motta pakken?

Alle pakker sendes normalt ut innen 24 timer (utenom helger og helligdager).
Leveringstiden er normalt 2-3 virkedager. Postens Service pakker kan ha en dag lenger leveringstid.

Siden Posten leverer ut pakker kun annenhver virkedag så er det vanskelig å forutsi akkurat når en pakke vil dukke opp!

Hva er forskjellen på fraktmetodene "Fastpris frakt" og "Pakke-til-hentested"?

Fastpris frakt er vår "standardfrakt" og den er Postens pakke-i-postkassen med sporing, så den blir sendt rett til din postkasse.

I noen tilfeller blir Fastpris frakt pakker sendt som Pakke-til-hentested pga den utvidede sporingen og sikkerheten denne fraktmetoden har. 
Pakke-til-hentested har bedre sporing enn pakke i postkassen men leveringstiden vil kunne være en dag lenger. Disse pakkene blir sendt til ditt nærmeste postkontor eller Post-i-butikk. Denne leveringsmetoden passer perfekt hvis du for eksempel ikke ønsker at en pakke skal dukke opp i postkassen hjemme! 

Blir pakken levert i postkassen eller nærmeste postkontor? Fastpris frakt pakker blir normalt sendt som pakke i postkassen, og de vil bli sendt direkte til din postkasse. Pakke-til-hentested må derimot hentes på ditt lokale postkontor eller din nærmeste Post-i-butikk.
Er det mulig å pakker levert til utlandet? Vi sender til hele verden så det er ikke noe problem å få pakker levert til utlandet. Alle utenlandsordre slipper å betale moms, men det kan komme tilkomme toll eller moms i mottakerlandet. Ønsker du å sende en pakke til utlandet så send oss en mail så oppretter vi en manuell ordre på dette!
Er det mulig å spore pakken? Det vil være mulig å spore alle pakker, og du får tilsendt sporingsinformasjon når pakken blir merket som sendt fra oss. 
Merk at sporingen på pakker ofte ikke blir oppdatert før pakken blir skannet på terminalen i Lørenskog. 

Retur

Er det mulig å få tilsendt en returkonvolutt eller returetikett?

Vi sender dessverre ikke ut returkonvolutter, men det er mulig og kjøpe en returetikett for 49,- ved å kontakte oss på mail.
Den vil bli sendt på mail så den må printes ut selv osv.

Skulle det være en plukkfeil, defekt på smykket eller lignende så vil vi selvsagt ordne det. Send oss da bare en mail (post@lyrdesign.no)

Åpent kjøp? Vi vil at du skal være 100% fornøyd med smykkekjøpet ditt hos oss og derfor har vi 45 dagers åpent kjøp på alle varer. Unntaket er graverte og spesialtilpassede smykker. Du kan lese mer om åpent kjøp her: 45 dagers åpent kjøp
Jeg ønsker å bruke angreretten, hvordan går jeg frem?

Du trenger ikke å fylle ut noen skjemaer, behøver å søke om å opprette en retursak eller lignende. Du kan bare sende produktene inn til oss med en liten notis om at du ønsker de kreditert! Husk bare å legg ved en liten notis om ordrenummer eller navn slik at vi ser hvem pakken er ifra. Produktene blir kreditert så fort vi får de inn!

Det er dessverre ikke mulig å bruke angreretten på spesialtilpassede og graverte produkter. Skulle du ha noen spørsmål angående retur så er det bare til å sende oss en mail! 

Jeg ønsker å bytte et produkt, hvordan går jeg frem? Om du ønsker å bytte en størrelse, eller om du ønsker å bytte et smykke til noe helt annet så er det bare til å sende oss det du ønsker å bytte. Husk bare å legg ved en liten notis om ordrenummer eller navn slik at vi ser hvem pakken er ifra, samt hva du ønsker å bytte til. Send oss også gjerne en mail slik at vi kan få løst byttet så raskt som mulig!
Må jeg dekke retur fraktkostnadene selv? Ja, hvis du ønsker å bytte eller bruke angreretten så må du selv stå for transporten inn til oss. Hvis det er en vare som du ønsker å bytte så vil vi selvsagt stå for frakten ut igjen. Det er også mulig å kjøpe en returetikett for sendingen inn til oss. Den koster 49,- og den kan kjøpes ved å sende oss en mail. Den blir sendt på e-post så den må printes ut.
Hvilken fraktleverandør må jeg bruke for returer? Du kan selve velge hvilket fraktselskap du selv ønsker å bruke for returene.

Betaling

Kommer det noen ekstra  tilleggskostnader? Det kommer ingen gebyrer, moms eller lignende til på ordrene. Den summen du ser i handlekurven er summen du betaler.
Er det mulig å betale senere? Vi bruker Klarna sin betalingsløsning, og for de aller fleste så er det da fullt mulig å velge å betale etter 14 dager, helt uten kostnad! De ulike betalingsalternativene vil komme opp i kassen.
Hvilken betalingsløsninger aksepteres? Det er mulig å betale med vanlige bankkort som visa og mastercard, det er også mulig og betale via Vipps, eller Klarna sin løsning hvor en får en faktura tilsendt. Ønsker en å betale med feks paypal så er det bare til å ta kontakt.

Diverse spørsmål

Smykket mitt har farget av, hva kan det komme av? Det finnes mange ulike årsaker til at et smykke farger av. Du kan lese mer om ulike årsaker til missfargeing her: Smykker som farger av – Hva kommer misfargingen av?
Smykket har en litt annen glans eller farge enn på produktbildene. Vi forsøker å gjøre vårt aller beste for at produktbildene skal være så "virkelighetstro" som mulig. Men fargen og glansen på produktene kan avvike noe fra bildene, da det ikke er mulig å gjengi produktene 100% på bilder. Smykkestener har naturlige fargevariasjoner og ingen stener er helt like. 
Selger dere til forhandlere? Vi selger også til forhandlere, ta kontakt med oss for mer informasjon. 
Et produkt er utsolgt, vil det komme inn igjen? Så lenge et produkt er synlig i nettbutikken så vil vi ta det inn så fort vi har muligheten. Det skjer dessverre at våre leverandører er utsolgte for noen produkter så noen ganger tar det en liten stund før de dukker opp igjen, men som regel så går det heldigvis fort.
På mange av produktene er det mulig å sette seg opp på en lagervarslingsliste slik at en automatisk får beskjed når produktet er på lager igjen. Skulle ikke alternativet være der så er det bare til å ta kontakt, så kan vi sende en mail så fort vi får produktet inn igjen!
Har dere et telefonnummer? Siden LYR Design AS ikke har noen faste åpningstider (det blir drevet på "hobbybasis") så har vi kke noe telefonnummer. Det er også mer effektivt for oss å besvare henvendelser over epost hvor vi kan sende over bilder, linker osv. 
Er det mulig å bruke andre tegn, symboler eller skrifttyper på graveringer enn det som er oppgitt? Vi kan gravere de aller fleste tegn, symboler og skrifttyper. Så har du noen spesielle ønsker så er det bare til å sende oss en mail så finner vi ut av det! Du kan også lese litt mer om gravering her: Informasjon angående gravering av smykker